ייעוץ נכון, חוסך המון

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    העברת דירה ללא תמורה

    מרבית עסקאות המקרקעין בארץ מבוצעות עבור תמורה כלשהי, כלומר עסקת מכירה של נכס עבור סכום כסף. למרות זאת, קיימים מקרים לא מעטים בהם מבוצעת ההעברה ללא תמורה, לרוב בין קרובי משפחה כמו הורים וילדים, בני זוג ואחים. העברת דירה ללא תמורה היא עסקת מקרקעין נפוצה אשר מתרחשת מספר רב של פעמים בכל שנה.

    מהם השיקולים לביצוע העברת דירה ללא תמורה?

    לעסקאות העברת דירה ללא תמורה בין קרובי משפחה, עשויות להיות מספר סיבות. סיבה אחת אפשרית היא הענקת מתנה, פשוטו כמשמעו. כלומר, נותן המתנה אינו מקבל וגם לא יקבל תמורה עבור העברה זו. סיבה אחרת היא חסכון במס רכישה עבור בעל הנכס. אדם אשר בבעלותו דירת מגורים מחויב על פי החוק במס רכישה עבור הדירה הנוספת, במקרים רבים, אנשים רושמים את דירתם השנייה על שם מישהו קרוב אליהם שאין בבעלותו דירה ובכך נמנעים מתשלום עבור מס רכישה. בנוסף לכך, העברת דירה ללא תמורה חוסכת במס שבח עבור בעל הנכס המועבר במידה ויש לו שתי דירות מגורים. העברת דירה לקרובי משפחה גם מונעת סכסוכי ירושה עתידיים. יתרה מזאת, לפי הנחית בנק ישראל, חלה הגבלה על מימון הלוואה למי שיש ברשותו יותר מדירה אחת. רוכשי דירה ראשונה יקבלו מימון של עד 75% משווי הדירה הנרכשת, בעוד שרוכשי דירה נוספת יקבלו מימון בשיעור של עד 50% משווי הדירה הנרכשת. על ידי בדיקת פרטים אלו, עורך דין יכול לסייע להבטיח שהתהליך המשפטי של קבלת נכס ללא תמורה יתנהל כראוי ושהמקבל מודע לחלוטין לכל בעיות משפטיות או פיננסיות פוטנציאליות הקשורות בנושא.

    האם מדובר בעסקת מקרקעין לכל דבר?

    העברת דירה ללא תמורה נחשבת לעסקת מקרקעין מן המניין. ההבדל העיקרי בין עסקה זו לבין עסקת מקרקעין סטנדרטית היא שהמקבל אינו מתחייב לכלום ונהנה מהזכויות של הנכס. למרות זאת, עדיין יש צורך בחוזה בין שני הצדדים שמגדיר את תנאי העסקה. במשרדה של עורכת הדין עדי מיטל ריין תוכלו לקבל ליווי משפטי גם עבור עסקת העברת דירה ללא תמורה, וכן גם בנושאים אחרים בתחום המקרקעין.

    העברת דירה ללא תמורה

    העברת דירה במתנה

    במסגרת עסקת מתנה מעביר צד אחד, המכונה “נותן המתנה”, לטובת צד המכונה “מקבל המתנה” זכויות במקרקעין (כולן, או חלקן) ללא תמורה, לרבות כסף, טובת הנאה או כל תמורה עתידית אחרת. העברת דירה במתנה יכולה להיות מחווה מרגשת ונדיבה, אך חשוב להקפיד על עריכת חוזה ושאר טיפול נכון בהליך המשפטי.

    מדוע רצוי להשתמש בשירותי עורך דין בעת העברת דירה במתנה?

    קיימות מספר סיבות מדוע כדאי לשקול שימוש בעורך דין בעת ​​העברת דירה במתנה. ראשית, תיעוד משפטי, עורך דין יעזור להבטיח שכל התיעוד המשפטי הדרוש מנוסח, נבדק ומבוצע כהלכה. בנוסף, עשויות להיות השלכות מס הקשורות בקבלת דירה או נכס במתנה, כגון מיסי מתנה. עורך דין הבקיא בהשלכות המס יספק ייעוץ על מנת למזער כל חבות מס פוטנציאלית. עורך דין עוזר גם לזהות את כל השעבודים הקיימים על הנכס, כגון משכנתאות או היטל, שעלולים להשפיע על הבעלות על הנכס, כמו גם לנווט בתהליך של פירעון כל חובות אחרים הקשורים לנכס. במקרים מסוימים, קבלת בית, נכס או דירה במתנה עלולים להוביל למחלוקות או אתגרים מצד מתעניינים אחרים כמו בני משפחה אחרים. עזרתו של עורך דין היא נחוצה על מנת לנווט בכל מחלוקת משפטית פוטנציאלית או אתגרים הקשורים לנכס. לבסוף, שימוש בעורך דין בעת ​​קבלת בית במתנה יכול לספק לכם שקט נפשי בידיעה שההליך המשפטי טופל כראוי וכי אתם מודעים לכל ההשלכות המשפטיות או הכספיות הקשורות לנכס.

    מהם הדברים שעל עורך הדין לבחון?

    בעת העברת דירה במתנה, עורך דין צריך לבדוק מספר פריטים חשובים על מנת לוודא שההליך המשפטי מתנהל בצורה נכונה. חתימה על תצהירי העברה, הכנת ועריכת שטרי מכר (בעלות), מס שבח, מס רכישה, פטורים, מצב הנכס, שעבודים, חריגות בניה, מחלוקות משפטיות וכו'. במשרדה של עורכת הדין עדי מיטל ריין תוכלו לקבל ייעוץ משפטי מקצועי, ליווי וייצוג בתחומי התמחות שונים כולל ליווי הנוגע לנדל"ן ומקרקעין.

    ייעוץ נכון, חוסך המון

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      שלחו וואטסאפ
      1
      Scan the code
      היי, כאן עורכת דין ומגשרת עדי מיטל ריין.
      איך אפשר לעזור?