ייעוץ נכון, חוסך המון

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    עורך דין התנגדות לצוואה

    לאחר שמוגשת לרשם הירושות בקשה לקיום צוואה, עליו לפרסם את הדבר למשך 14 יום במטרה לאפשר ליורש, או אדם אחר בעל עניין בדבר, להגיש התנגדות לצוואה. עפ"י חוק, העיקרון המנחה בכל הנוגע לצוואה הוא החובה לקיים את רצון המת, כל עוד אין הוכחה חד משמעית שהכתוב בצוואה נוגד את רצונו האמיתי. על היורשים לכבד את רצון המת (המצווה), גם אם הוא נראה להם מוזר או לא הוגן לכאורה. עורך דין התנגדות לצוואה יכול לייצג את המתנגד/ים ולהציג את טיעוניו או לייצג את יתר היורשים המתגוננים בפני אותה התנגדות בהליך בבית המשפט.

    עורך דין התנגדות לצוואה לניהול הליך יישוב סכסוך

    כאשר מוגשת התנגדות לצוואה לרשם הירושות, העניין מועבר מהרשם לטיפולו של בית המשפט לענייני משפחה באזור הנפטר, והדבר יכול להיות נידון בבית המשפט כאשר מגיש ההתנגדות הוא התובע ויתר היורשים הם בגדר נתבעים. עורך דין התנגדות לצוואה יכול לייצג כל אחד מהצדדים בהליך המשפטי. לצד זאת, אם לעורך הדין הסמכה וניסיון בגישור ויישוב סכסוכים, יתכן שיוכל להוביל הליך גישור אשר בסופו יגיעו הצדדים להסכמה. גם כשהצדדים בוחרים לפתור את הדברים מחוץ לבית המשפט, חשוב להיצמד לכתוב בצוואה ככל האפשר ולמצוא דרך לפשרה כלשהי שלא תפגע בקיום רצון המת.

    מבחנים באמצעותם נבדקת התנגדות לצוואה

    טיעונים מרכזיים בהגשת התנגדות לצוואה הם, אי כשירות המצווה בזמן עריכת הצוואה, או השפעה בלתי הוגנת עליו מצד גורם כלשהו. בדיקת כשירות המצווה בדיעבד אינה פשוטה. על המתנגד להביא הוכחות חד משמעיות לגבי אי כשירותו מבחינה מנטלית. אי כשירותו הפיזית אינה הוכחה מספקת לכך. טיעונים לגבי אי כשירות זו צריכים להיות מגובים בחוות דעת רופא מומחה. לכן, מתנגדים רבים בוחרים בטיעון על השפעה בלתי הוגנת. גם כאן מדובר על טיעון כבד ולכן הוא נבדק בעזרת מבחנים כמו מבחן התלות והעצמאות או מבחן התלות והסיוע: עד כמה המצווה היה תלוי באדם אחר, נבדק הקשר שהיה למצווה עם אנשים אחרים בתקופת עריכת הצוואה וגם לנסיבות עריכת הצוואה.

    עו"ד עדי מי טל ריין מתמחה בענייני צוואות וירושות, החל מעריכת צוואה, ובהוצאות צווי קיום צוואה או צו ירושה,  דרך ייצוג בהתנגדות לקיום צוואה ועד יישוב סכסוכים וגישור בנושאי עיזבון וירושה. מוזמנים ליצור קשר.

    קיום צוואה

    צוואה היא דבריו האחרונים של אדם, מסמך משפטי באמצעותו יוכל להורות כיצד ירצה שיחולק עיזבונו ורכושו וגם להוסיף תנאים או בקשות ספציפיות אם ירצה בכך. עריכת צוואה מאפשרת למצווה לשלוט באופן בו יחולק העיזבון, כולל הורשת נכסים או רכוש לאדם שאינו קרוב משפחה. לצד זאת הדבר יקל על היורשים ויעשה להם סדר בדברים. השלב הראשון בטיפול בנושא לאחר מותו של המצווה הוא הגשת בקשה לצו קיום צוואה לרשם הירושות. מומלץ כבר בשלב זה להתייעץ ולהיות מלווים ע"י עורך דין המתמחה בתחום הצוואות והירושות. הפרוצדורה עד חלוקת העיזבון בפועל אינה קצרה וכוללת לא מעט בירוקרטיה כך שמומלץ שעורך דין ילווה אתכם בעניין כבר מתחילתו.

    התנהלות הדברים לאחר בקשת צו קיום צוואה

    לאחר שמתקבלת מהיורשים בקשה להוצאת צו קיום צוואה, רשם הירושות יפרסם את דבר הבקשה למשך 14 יום. המטרה היא לאפשר ליורש או אדם אחר להתנגד לכך כשישנה כמובן סיבה מוצדקת לדבר. סיבה לכך יכולה להיות למשל ידיעה על גרסה חדשה יותר לצוואה. סיבה נוספת שיכולה לדחות קיום צוואה מסוימת היא הצגת טיעונים משכנעים לגבי לחץ שהופעל על המצווה לערוך את הצוואה כפי שערך, או אם יש חשד ואף הוכחה לכך שלא היה כשיר בזמן עריכת הצוואה. כל אלה יכולים להביא לפסילת הצוואה. אם אין התנגדות המשך הטיפול יכלול את ניהול העיזבון, למשל הסדרת חובות אם ישנם ולבסוף חלוקת העיזבון בהתאם לצוואה.

    בחירת עורך דין מתאים להסדרת הדברים בצורה מקצועית

    טיפול בירושה היא מטלה רגישה מאוד, לא נוחה ולא נעימה עבור מרבית היורשים. רבים מרגישים מבוכה לעסוק בכך קרוב כ"כ למותו של אדם אהוב, לרוב הורה שנפטר והותיר אחריו אובדן עצום. לכן, בחירה של עו"ד שיטפל בכל הנושא, כולל קיום צוואה כפי שצריך ברגישות ובמקצועיות תקל מאוד. חשוב לבחור עורך דין שיש לו ניסיון רב בטיפול בירושות, צוואות וכל הנוגע לעיזבון. עורך דין המנוסה בעניין יארגן את הדברים בצורה הטובה ביותר, ידאג לביצוע כל הנדרש לפני חלוקת העיזבון בין היורשים. כדאי לבחור עורך דין שהוא גם מגשר ומתמחה ביישוב סכסוכים למקרה שתצוץ מחלוקת בין יורשים.

    עו"ד עדי מי טל ריין היא עו"ד ומגשרת המתמחה ובקיאה בענייני ירושות וצוואות וניהול עזבונות. היא מטפלת בנושאים הללו באופן מלא, החל מעריכת צוואה, דרך בקשה לקיום הצוואה, ניהול עיזבון ועד ייצוג בהליכי התנגדות לצוואה ויישוב סכסוכים. מוזמנים ליצור קשר.

    ייעוץ נכון, חוסך המון

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      שלחו וואטסאפ
      1
      Scan the code
      היי, כאן עורכת דין ומגשרת עדי מיטל ריין.
      איך אפשר לעזור?